Hvidovre er en fuldt integreret del af hovedstadens storbyområde, både geografisk, funktionelt og i vores selvforståelse. Når vi planlægger for Hvi...
Hvidovre er næsten fuldt udbygget, men ikke færdigt udviklet. Med udpegningen af ti byudviklingsområder skaber vi rammerne for et mere varieret bol...
Der er stor interesse for at flytte til Hvidovre, og det betyder, at vi skal benytte muligheden for at forbedre byen, hver gang der bygges nyt. Vor...
De offentlige bygninger skal udvikles og tilpasses nye behov i takt med boligudbygningen og et stigende indbyggertal, og samtidig skal vi koordiner...
Blandede byområder med forskellige byfunktioner, skal skabe et levende og mere mangfoldigt byliv, som kan tiltrække nye erhverv og beboere.
Gennem fortætning og byomdannelse i centerområderne vil vi styrke butiksliv, byliv og bæredygtig transport. Bylivet skal være med til at fremme tri...
Vi arbejder for at fastholde et varieret detailhandelsudbud ved at holde butikker samlet for at fremme synergieffekt mellem butikker og med det øvr...
Hvidovrevej er på strækningen fra Hvidovre Station til Frihedens Station byens ”hovedgade”. For at skabe bedre forudsætninger for byliv skal byfunk...
Særligt kontorvirksomheder med mange ansatte skal placeres i nærheden af en station, så flere kan benytte den kollektive trafik til og fra arbejde....
Landområderne i Hvidovre er en meget begrænset ressource, der som hovedregel skal friholdes for byggeri og anlæg med bymæssigt formål.
Planlægning af bebyggelse i kystnærhedszonen og den kystnære byzone skal ske under hensyn til kystlandskabet.